RIGHTEOUS-RIGHT

Help one another in righteousness and pity; but do not help one another in sin and rancor (Q.5:2). The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing. (Edmond Burke). Oh! What a tangled web we weave, When first we practice to deceive! (Walter Scott, Marmion VI). If you are not part of the solution …. Then you are part of the problem. War leaves no victors, only victims. … Mankind must remember that peace is not God's gift to his creatures; it is our gift to each other.– Elie Wiesel, Nobel Peace Prize Acceptance Speech, 1986.

Monday, November 2, 2015

آ ب زم زم کی کہانی

تخلیص :   اسرار  حسن
تاریخ:   ١،  نومبر ٢٠١٥  

         خانہ  کعبہ  کی  شمال – مغربی  سمت  میں ایک  نیم  دائرہ    دیوار    ہے،  جو  تین چار  فٹ  اونچی   ہے-  یہ  دیوار   آج  بھی  موجود  ہے-   یہ  نیم    دائرہ  دیوار  خانہ  کعبہ  کی  شمال  مغربی  دیوار  سے  ملحق  نہ  تھی-  اسکے  دونوں  کنارے  آمد  و  رفت  کے  لئے  کھلے  ہوۓ  تھے- اس  نیم  دائرہ  کے  اندر   گھری ہوئی   جگہ  کو  آجکل  ہم   'حطیم'  کہتے  ہیں-  لیکن  اندنوں  جس  عہد  کیی  یہ  کہانی  ہے  اس  جگہ  کو  'حجر اسماعیل'  کہتے  تھے-  روایت  ہے کہ  حضرت   اسماعیل  اور  بی بی ھاجرہ   اسی زمین  کے  نیچے  مدفون  ہیں-  
       حضرت  عبد المطلب  کو   یہ  جگہ  اتنی  پسند  تھی  کہ اپنی  چار پایی  ڈالکر  برابر  یھاں  پڑے  رہتے  تھے-  ایک  رات  جب  وہ  یہاں  سوے  ہووے  تھے  ایک  سایہ  نما  شخص  انکی  خوابیدہ  آنکھوں  کے  سامنے  نمودار  ہوا،   اور  اس نے کہا، "کھود مشروب  میٹھا-"  عبد المطلب  نے  پوچھا،  "کیسا  مشروب؟"  لیکن  سا یہ  بغیر  کسی  جواب  کے   نظروں  سے  اوجھل  ہو گیا-  عبد المطلب    صبح  جب  اٹھے  تو  انہوں  نے  ایک  غیر  معمولی  فرحت  اور  سکون  و  طمانیت  محسوس  کیا-   دوسری  رات  بھی  وھیں  سونے  کا  فیصلہ  کیا-   سایہ نما  شخص  کا     ہیولہ پھر   نمودار  ہوا  اور  بولا، "ڈھونڈ  خزینہ-"  عبد المطلب  پھر  اپنے  سوالوں  کا  جواب  نہ  پا  سکے  اور  وہ  اوجھل  ہو گیا-   تیسری  رات  وہ  نمودار  ہوا  اور  بولا، "کھود مدفون  خزینہ -" انکے  سوال  پر  وہ  حسب سابقنظروں  سے  اوجھل  ہو گیا-  چوتھی  رات  اس  نے  کہا،  "کھود  زم  زم-"  اسبار  جب
  عبد  المطلب   نے  پوچھا،   "کیسا  زم  زم، کیا  ہے  زم  زم؟"    تو  جواب  میں اس  نے  ایک  منظوم  نظم  پیش  کیا-
 "کھود اسے ،  تو  نہیں   پچھتا یگا  -
  یہ  تیری  ہی  وراثت  ہے- تیرے  عظیم ابا  ؤ اجداد   کی  طرف  سے-
  خشک ، یہ  کبھی  نہ  ہوگا-  اسکا  پانی  حاجیوں  کو  تا حیات  سیراب  کرتا  رہیگا-"
اس  منظوم  نظم  کے  بعد  اس  نے  کہا، "تلاش  کر  ایک   ایسی  جگہ  جہاں   ریت  پر  خون  ،  اور  اونٹوں  کے  لید  پڑے  ہوں-  جہاں   چیونٹوں  کے  بھڑ   ہوں- اللہ کا  شکر  بجا  لا  جس   نے   ٹھنڈے  اور  میٹھے  پانی  کا  چشمہ  عطا کیا  ، جو  ہمیشہ  ہمیشہ  حاجیوں  کی  پیاس  بجھاتا   رہیگا-"
صبح  پو  پھٹتے  ہی   عبد المطلب  اٹھے  اور حطیم  کے  مغربی  کونے سے  جو  عراقی  کونہ  کہلاتا  ہے  اس  سے  با ھر  نکلے   اور  شمال  مشرقی  دیوار   کے  ساتھ  آخری  حد  تک  گئے  جہاں   خانہ کعبہ کا  دروازہ  واقع  تھا-  دروازہ  سے  چند  قدم  آگے   بڑھے  اور  حجر  اسود  کو  آپ  نے  بوسہ  دیا  اور   اپنا   طواف شروع  کیا-  کعبہ  کے  دروازہ  کے  آگے  سے  گزرتے  ہوۓ عراقی  کونے  تک  گئے  اور   حجر اسماعیل  سے  گزرتے  ہوۓ  مغربی  کونہ،  شامی  کونے   تک  پہنچے-  وہاں  سے  گزرتے  ہوۓ  جنوبی  رخ   یمنی  کونہ  پہنچے-  حضرت  ابراہیم  کے  بعد  حضرت  اسماعیل ،  حضرت  اسحاق  کی  اولاد  نے  اسطرح   خانہ  خدا    کی  طواف  حجر  اسود  کو  بوسہ  دیکر  کرتے  رہے  تھے-  حضرت  عبد المطلب  اپنا    سات  طواف   حجر  اسود  پر  ختم  کر  کے  کعبہ  کے  دروازہ  پر  اے  اور  یہاں  دروازہ  کے  گول  ہینڈل  کو  پکڑ  کر   آپ  نے   دعا ء  و     استغفار  کیا-
       یہاں  جب  وہ  اپنی  دعاؤں  میں  مصروف  تھے  تو  اپنے   پیچھے  ریت  پر  کسی  پرندے  کی   پھر   پھر  اہت   کی  آواز  سنی-  اپنی  دعاؤں  سے  فارغ  ہو  کر   اپنے  پیچھے  دیکھا  کہ  دو  عدد  پرندے  کویی  سو   گز  دور   پتھروں  کے  دو  مجسّموں  کے  درمیان  اپنے  شکار  کو  نوچنے  اور   کھانے  میں  مصروف  تھے -  پتھروں  کا  یہ  دونوں  مجسّمہ   اھل قریش  کے  دو    بت  تھے  جنکے  درمیان   قریش  اپنے  دشمنوں  کی  قربانی  دیا  کرتے  تھے-  یہاں  ریتیلی  زمیں  پر  جانوروں  کے  لید  اور  خون  کے  دھببے  بکھرے  ہوۓ  تھے-  عبد المطلب  جب  تھوڑا   اور  آگے  بڑھے  تو  آپ   نے   چونٹوں  کا  ایک  خونخوار  گھونسلہ   پایا- 
       آپ  گھر  واپس  اے  اور   دو  عدد  مضبوط  کدا ل   اور  پھاوڑا     اور  اپنے  بیٹے  حارث  کو  اپنے  ساتھ  لیکر  اس  جگہ  واپس  اے-   ریتیلی  زمیں  کو  باپ  بیٹے  نے  کھودنا  شروع  کر  دیا-   ریتیلی  زمین  کے  نیچے   چطان   پر  کدا ل  کی  چوٹ  سے  جو  آواز  پیدا  ہوتی    اسے  سنکر  اس  پاس  لوگ  اکٹھا  ہونا  شروع  ہو  گئے-   اگر چہ  سبھی  عبد المطلب  کی  عزت  کیا  کرتے  تھے،  لیکن  پھر  بھی  چند  لوگوں  نے  اس  قربان  گاہ  کی  بے حرمتی  پر     معترض  ہوۓ- اور  اس  عمل  کو  روکنے  پر  مصر   ہوۓ  لیکن  عبد المطلب  نہ  مانے -  وقت  کے  ساتھ  ساتھ  حالا ت  بگڑتے   گئے-  لیکن  باپ  بیٹے  نے  نہ  تو  اس  اجتماع اور  انکی  ناراضگی  کی  پرواہ  کی  نہ  ہی  ان  دو  بتوں،  ایساف  اور  نایلہ کی  پرواہ   کیا -  اھل  مکّہ  میں یہ  روایت  عام تھی  کہ یہ  دونوں   بت دراصل  بنی  جرھم سے    اے  ہوۓ  ایک  مرد  اور  ایک  عورت   کی تھے  جو   خانہ کعبہ  کو  نقصان  پہنچانے  اے  تھے-  اور  یہ  دونوں   انسان  سے  پتھروں  میں تبدیل  کر  دے  گئے  تھے-  عبد المطلب   کو  اھل مکّہ  کا  یہ   خیال  معلوم  تھا-  اس  لئے  آپ   نے  اپنی  کھودا ئ  کا   کام  جاری  رکھا-  بالاخر  پھا وڑا  کی  ایک  کاری  ضرب  سے  سنگلاخ  ریت  سے  پانی  کا   ایک  چشمہ  پھوٹ  نکلا-  واپس  جاتی  خلقت  اس  منظر  کو  دیکھنے  کے  لئے   پلٹ آی-  پورے  مکّہ  میں  یہ  خبر  جنگل  کی  آگ  کی  طرح  پھیل   گیی- 
       بنی  جرھم  مکّہ  پر  اپنے  نا کام  حملہ  سے  واپس  جاتے  ہوۓ  انہوں  نے  اس  پانی   کے کنواں کو   چٹانوں  سے  بند  کر  دیا  تھا-  اس  کنوا ں  کے  نمودار  ہوتے  ہی  مکّہ  کا   ہر  شخص  دعویدار   بن  گیا-  عبد المطلب  نے   اعلان  کیا  کہ   یہ فیصلہ تیروں کی    فال   کریگا   کہ یہ   کنواں  اس  معبد کی  ملکیت  ہے    یا  یہ  عبد المطلب  کی  ملکیت  ہوگی  یا  مکّہ   کے   قبیلہ  قریش  کی  ملکیت  ہوگی-  خانہ کعبہ میں حبل  کے  سامنے  تیروں  سے  فال  نکا  لنا  اھل مکّہ  کی  روایت  تھی-  مختلف  الخیال   مسلہ  کے  حل  کا  یہی  طریقہ  رایج تھا-  فال عبد المطلب  کے  حق  میں نکلا  جو  سبھی  کے  لئے  قا بل  قبول  تھا- بنو  ہاشم  کا  گھرانہ  اس   کنواں  زم  زم  کا  اس  لئے  بھی  حقدار  تھا  کہ  حاجیوں  کی  میزبانی  کا   فریضہ اسی  گھرانے  کے  سپرد  تھا  اور  اس   لئے  بھی  کہ عبد المطلب  نے  اسے  کھوج  نکالا  تھا- اسوقت  سے  آجتک  حاجیوں  کی  میزبانی  کا  فریضہ  بنو  ھاشم کے  سپرد  ہے-اور    موجودہ   سعود ی گھرانہ  اسی  بنو  ھاشم  گھرانہ  سے  منسلک  ہے-
نوٹ:  اس  مضمون  میں  ابن  ھشام  کی  سیرت  النبی  اور  دوسرے  بنیادی  ماخذ  سے  مددد  لی    گیئ ہے-   
                                                                           -  O - 

No comments:

Post a Comment